Social Media is een werkwoord en geen zelfstandig naamwoord
Ik heb vorige maand een lezing gegeven aan jongeren op een marketingstudie in Rotterdam.
De leraar (55+) zag totaal geen heil in het feit dat hij iedere dag op Internet zou moeten connecten. Hij geeft dagelijks 6 uur les met de lesstof dat het marketinglandschap dus schijnbaar niet is veranderd. Gelukkig pakten zijn leerlingen het wel positief op en werd de leraar uitgelachen en in zijn hoek gezet.
Social Media is namelijk niet afwachten, maar actief bewerken!!
Vaak zie ik in zakelijke netwerken, heel veel Twitter berichtjes langskomen van dezelfde personen. Het lijkt wel of zij het idee hebben dat veel informatie geven, het doel is van Sociale Media. Des te meer ik erin stort, “des te meer mensen ik bereik”, is dan het motto.
Iedere dag en meerdere keren per dag veel informatie delen is niet een teken van intelligentie, maar meer het bewijs dat de aanbieder vaak weinig verstand heeft van het medium.
Foutje bedankt en de plank misgeslagen.
Naast het feit dat het veel mensen begint te irriteren, dat je steeds in hun platformen voorbij komt, nemen zij ook zeker niet de moeite om jouw gedeelde kennis te lezen, of je moet een landelijke of wereldwijde artiest, acteur of bekendheid zijn.
Het gebruik van sociale media als een one-way communicatie kanaal is een aanpak die gedoemd is te mislukken.
Informatie delen (sharing) is een conversatie en niet anders dan een dialoog.
Geven en nemen is het motto van Sociale Media. Je deelt informatie en je reageert op gedeelde informatie van anderen en dan bedoelen we niet het reageren op personen die weer hebben gereageerd op jouw informatie.
Nee, Neem actief mee aan discussies, geef complimenten, geef antwoord op vragen, vraag om feedback aan jouw “volgers” en fans over problemen en zeker ook kansen (positief blijven)
Niemand zit te wachten op alleen maar cynische comments (kan voor 1 keertje wel eens leuk zijn) en negatieve berichten.
Betrek jouw “publiek” in jouw gedachten, ideeën en ontwikkelingen en vraag ook om een feedback over wat jou bezig houdt.
Onthoudt dat als jij reageert op een stelling van een ander, jouw volgers dat ook weer zien en jou kennis en intelligentie op waarde in kunnen schatten.
Daarom is Social Media een werkwoord.
Ik heb vorige maand een lezing gegeven aan jongeren op een marketingstudie in Rotterdam.
De leraar (55+) zag totaal geen heil in het feit dat hij iedere dag op Internet zou moeten connecten. Hij geeft dagelijks 6 uur les met de lesstof dat het marketinglandschap dus schijnbaar niet is veranderd. Gelukkig pakten zijn leerlingen het wel positief op en werd de leraar uitgelachen en in zijn hoek gezet.
Social Media is namelijk niet afwachten, maar actief bewerken!!
Vaak zie ik in zakelijke netwerken, heel veel Twitter berichtjes langskomen van dezelfde personen. Het lijkt wel of zij het idee hebben dat veel informatie geven, het doel is van Sociale Media. Des te meer ik erin stort, “des te meer mensen ik bereik”, is dan het motto.
Iedere dag en meerdere keren per dag veel informatie delen is niet een teken van intelligentie, maar meer het bewijs dat de aanbieder vaak weinig verstand heeft van het medium.
Foutje bedankt en de plank misgeslagen.
Naast het feit dat het veel mensen begint te irriteren, dat je steeds in hun platformen voorbij komt, nemen zij ook zeker niet de moeite om jouw gedeelde kennis te lezen, of je moet een landelijke of wereldwijde artiest, acteur of bekendheid zijn.
Het gebruik van sociale media als een one-way communicatie kanaal is een aanpak die gedoemd is te mislukken.
Informatie delen (sharing) is een conversatie en niet anders dan een dialoog.
Geven en nemen is het motto van Sociale Media. Je deelt informatie en je reageert op gedeelde informatie van anderen en dan bedoelen we niet het reageren op personen die weer hebben gereageerd op jouw informatie.
Nee, Neem actief mee aan discussies, geef complimenten, geef antwoord op vragen, vraag om feedback aan jouw “volgers” en fans over problemen en zeker ook kansen (positief blijven)
Niemand zit te wachten op alleen maar cynische comments (kan voor 1 keertje wel eens leuk zijn) en negatieve berichten.
Betrek jouw “publiek” in jouw gedachten, ideeën en ontwikkelingen en vraag ook om een feedback over wat jou bezig houdt.
Onthoudt dat als jij reageert op een stelling van een ander, jouw volgers dat ook weer zien en jou kennis en intelligentie op waarde in kunnen schatten.
Daarom is Social Media een werkwoord.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten